2008 LEXUS IS 250 – Ljuti japanac

Posted: 17/12/2011 by Automania.rs in Auto Testovi, Novi
Tags: , ,

“Brutalno izgleda, brutalno se vozi, a ja sam ga brutalno testirao”

Čim mu se približiš zabava počinje tako što ne moraš ni da vadiš ključ iz džepa, a on se sam otključa. Kad sedneš u auto opet ne moraš da vadiš “ključ” iz džepa, dovoljno je samo da pritisneš kočnicu i start dugme. Prilikom paljenja auto sam proveri da li sve lampice na komandnoj tabli rade i to izgleda kao startovanje svemirskog broda, a volan se elektronski spusti i namesti u željenu poziciju (inače kada se auto gasi volan se diže i pomera unapred kao bi izlazak iz vozila bio što jednostavniji). Ceo enterijer je uradjen od veoma kvalitetnih materijala. Bukvalno sve je na dugme osim sto se vrata otvaraju dobrim starim konvencionalnim metodom „povučeš ručicu“. Sedišta se pomeraju u svim pravcima, a i imaju grejače. Standaradni audio sistem je odličan, verovatno jedan od najboljih fabričkih koji sam slušao u kolima. Možda bi za nijansu mogao da ima više prostora pozadi za kolena ali ipak je ovo najmanji model Lexusa.

 

Dosta je bilo o unutrašnjosti vreme je da se zavučemo ispod haube. Lexus IS 250 pokreće 2,5 litarski benzinski V6 agregat sa 204 konjske snage i 24 ventila. Menjač je šestostepeni automatski, a može da radi i kao sekvencijalni za ljubitelje sportske vožnje i motornog kočenja. Krase ga aluminijumske 18 inčne felne sa niskoprofilnim gumama. Disk kočnice su na svim točkovima, a model koji smo vozili ima pogon na zadnjim točkovima (postoji i varijanata sa pogonom na sva četri točka).

  

U vožnji IS je pokazao neverovatne performanse. Najviše me je oduševilo precizno upravljenje koje svaku krivinu čini pravim izazovom za što brži prolazak. Ubrzanje do 100 km/h je oko 8 sekundi ali ako se uzme u obizir da je bruto težina IS-a oko 2 tone ovo je odličan rezultat. Kada se vozi normalno po gradu trebalo bi da troši 12,7 litara na 100km, ali sam se malo igrao brze vožnje pa je trošio 14,7 litara. U vožnji na putu troši oko 7,1 litara, a u kombinovanoj nešto malo preko 9 litara na 100km. Za ljubitelje čistog vazduha i ekološke revolucije Lexus je poznat po tome da sve svoje model pravi i u varijanti sa hibridnim motorom. Svemoguće skraćenice ABS (Anti-lock Braking System), BAS (Brake Assist System), TRC (Traction Control System), EBD (Electronic Brakeforce Distribution), VSC (Vehicle Stability Control), EPS (Electric Power Steering) su tu da učine vožnju bezbednijom, kao i “milion” vazdušnih jastuka od kojih se nije otvorio baš ni jedan.

  

Osnovni paket opreme je perfektan ima praktično sve što vidjaš na velikim novim luksuznim automobilima, doplaćuje se navigacija i još po neka sitnica za koju nisi ni siguran da će ti biti potrebna. Aj zdravo.

 

Comments
  1. is250 says:

    mogao bi da stavis neke slike sa testa

    • milosbga says:

      ne znam gde su slike, davno sam ga testirao, a i tada sam imao los aparat pa koliko se secan nisu lepo ispale.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s